zondag 27 februari 2011

Woorden uit het hart van een dichter


Zoals je gelezen hebt zijn er al heel wat gedichten in de loop der jaren ontstaan. Ik heb een zeer goede Bron waaruit ik mag putten. En in de jaren die ik meestal de stille donkere jaren noem zijn er zeer veel gedichten opgekomen. In deze jaren waarin ik niets op papier heb geschreven waren de jaren dat ik als dichter zeer snel ben opgegroeid.

Maar de gedichten uit die tijd zijn van zodanig zwaar en diep cachet dat ik ze liever later plaats dan eerder. De reden is dat ik jullie eerder gewend wil laten worden met mijn eigen stijl van dichten en schrijven.


Hieronder staan een aantal gedichten. Sommigen zijn fris en vrolijk, anderen zijn zeer romantisch en zelfs een aantal zijn historisch. En misschien herken je een aantal boeken erin..



Woorden ..inspiratie


Zittend met een ganzeveer in mijn hand
Spreekt in mij een zachte stem
Een stem uit de diepte
Een stem uit de hoogte


Een zachte fluistering
Op de avond voor de dag van teerheid en ontluikende liefde
Hoor t mijn hart je stem die zacht zegt adieu
Nog eenmaal de vraag
Die er altijd opbloesemd in mijn hart
Geurend zo zoet en heerlijk

Maar nu.. nu zie ik dat deze zoetheid niet smaakt naar meer..
..zucht..


Wat nu klinkt een vriendelijke stem
Die puur zegt
Ga je... ga je weg?
Want mijn woordjes zijn voor jou een fluistering
maar een fluistering die zoeter is dan chocolade

Ja... missen dat zal ik het doen
Als ik niet mee sta tussen al dat heerlijks
zo spreekt mijn hart
Ik moet gaan... en mijn hart wordt zo zacht als warme chocolade

geschreven door een chocoladesoldaat


Geen opmerkingen:

Een reactie posten