zondag 27 februari 2011

Ontwerp en maken van beelden eigen stiel

Nu, nu is het tijd om de beeldjes die in mijn gedachten zitten eens ruimte en leven te geven. Want anders verzanden ze in mijn gedachten en worden weggeblazen door de wind des tijds. Hoe die ideeen bij mij opgekomen zijn. Ach nadat ik met een goede Vlaamse buuf heb gebabbeld, kwam ik nadat ik het pad dat mijn buuf had gewezen in contact met Diana. Een lieve Vlaamse ontwerpster die haar gedachten maakt tot prachtige beeldjes. Kijk maar op haar site http://www.enaid.be/main.html . De warmte en liefde voor haar werk is zo duidelijk te zien in haar beeldjes. En zij gaf mij tips om ook eens te beginnen. Gelukkig gaf zij mij de vrijheid om verder te gaan met de leukste van haar beeldjes, Vondelingetje.


Ok ben ik al opzoek gegaan naar de composietklei, en waarschijnlijk heb ik al een goede leverancier gevonden.
De eerste studies had ik gebruik gemaakt van DAS klei, maar dat blijkt net niet de goede structuur te hebben. DAS klei heeft niet de vettigheid zoals gewone klei. Binnenkort zal ik de gewone klei en de composietklei kopen om dan verder te gaan met de opbouw.
Er zijn genoeg ideeen die nog op de wachtlijst staan.



Ik zal een verdere link zetten bij de links, want ik ben eveneens bezig met het schrijven van verhalen en scripts.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten